lördag 2 november 2013

Lilla Tildes tankar kring livet!

Lilla Tilde som älskar att stå framför kameran. Diademet (som är en storasystergåva av A och S) kommer från härliga LIVLY och blommiga klänningen är från Pomp de Lux. 


Just nu så pysslas det en hel del hemma hos oss. Tilde ritar, klipper, klistrar och limmar. Är det någon som kan tipsa om var man kan hitta pyssel ideér och modeller till t.ex. jul grejer, för mina har tagit slut för länge sedan. 


Och medan Tilde pysslar ställer hon frågor. Just nu är det frågor kring döden hon funderar på. Mamma, vad händer när vi dör? Varför? Flyger änglarna högre än molnen? Kommer du att dö före mig? 
Varför? 

Kommer de att gräva ner mig i marken när jag dör? Och kommer jag att få muld över ögonen? Varför?

Oj nej alla dessa frågor som är så svåra att svara på. Får nog lov att läsa in mig på det här med barn och deras tankar kring döden. Har någon av er kanske tips på någon bra bok som handlar om ämnet? För det här är ju frågor som alla barn vill ha svar på. Förr eller senare, eller hur?

Idag skall vi i alla fall gå till gravgården och tända ljus och minnas de som inte finns bland oss längre. Kan tänka mig att jag kommer att få svara på en och annan fråga. Men det gör jag så gärna. Så gott jag kan.

Önskar er en lugn och skön alla helgons dag!

Kram, Sofia


2 kommentarer:

  1. Vår mamma / barnens mommo är jätte bra på att svara på dessa frågor.

    SvaraRadera