tisdag 12 oktober 2010

Presentpapper och linnetyg!

Före. Hemmakontoret med öppna hyllor och vitrinskåp.
Hej och hå!

Nu är miniprojektet färdigt och jag tänkte visa er vad jag använt det snygga svartvita presentpappret och det grå linnetyget till. Inget invecklat, utan enkelt och okomplicerat. Det är så jag vill ha det just nu!

Nu är det ju så att vi bor i nedre våningen eftersom övre våningen inte ännu är klar. Det betyder att "fel" möbler står på "fel" ställen, bl.a. står det en öppen bokhylla och två vitrinskåp i hallen och fungerar lite som "hemmakontor". En dag förra veckan blev jag trött på att se de fula mapparna i vitrinskåpen och alla färggranna böcker som stod och lutade i bokhyllan. Jag satte Tilde i kärran och gick iväg till Liina, och därifrån kom jag hem med det vackra svartvita presentpappret och det grå linnetyget.


Presentpappret klippte jag i rätt storlek och tejpade fast. Superlätt och snabbt och perfekt för mig som inte har så mycket tålamod. Gud, så skönt att inte behöva se de fula mapparna :) Av linnetyget sydde jag två kappor som nu döljer böckerna.


Miniprojektet sett från köket. Här skulle jag nån gång vilja bygga en garderob, skulle vara snyggt och praktiskt.


Här ser man den snygga texten på presentpappret. I like!

Det var miniprojektet i ord och bild :)

Roligt att du tittade in här på Lilla Tildes hem!

Ha en riktigt skön kväll!

Kram, Sofia

8 kommentarer:

  1. Jätte fint!

    Vad pysslig & duktig du är :)

    Jag gillade verkligen det svart/vita pappret.

    Kram Fia

    SvaraRadera
  2. De blev jätte-fint!
    Nu sku jag o kanske kunna, men jag hittar ju aldrig på såndänt...

    Kram, Sanna

    SvaraRadera
  3. Så snyggt! (...och vet du vad, vi har exakt samma papper i precis samma användning uppe i vårt sovrum på office-sidan på två vitrinskåp ;) ...)

    Halihali

    SvaraRadera
  4. Fia, tack ska du ha. Roligt att du gillade mitt lilla projekt!

    Sanna, det där med presentpappret är så enkelt att du klarar det till och med med ögonen fast (nästan i alla fall:). Man kan ju också tänka sig att använda en snygg tapet....

    Milla, det här är redan riktigt skrämmande!!!!! Måste komma och titta på era fina vitrinskåp. Hih...

    Kram, Sofia

    SvaraRadera
  5. Vad fint o stiligt det blev! Kram!

    SvaraRadera
  6. Det blev mycket lyckat. Lugnare liksom att se på! Säger samma som Sanna.. Skulle inte komma på sånt där..Men bra att du sätter in dina pyssligheter här så får vi andra kanske lite inspiration och nya idéer!

    SvaraRadera
  7. Det blev super fint! <3


    kram eme

    SvaraRadera
  8. Ett stort tack till er för era gulliga kommentarer! Det är härligt att läsa att ni får inspiration av mina idéer! Så tack för det!

    Kram, Sofia

    SvaraRadera