fredag 30 juli 2010

Överraskningen!

Hej!

Idag visar jag några bilder från min överraskningsdag som min man hade planerat från början till slut. Den översta bilden är tagen på hotell Torni, där vi bodde. På 12:te våningen finns en utsiktsplats varifrån man kan se över hela Helsingfors. Mycket vackert, I like!


Dagen började med Picknick på Sveaborg. I picknick korgen fanns goda sallader, färskt bröd och spumante. Mums! Senare på dagen blev det bio. T hade bokat biljetter till filmen Prince of Persia, ett actionäventyr som slutade lyckligt! Tur:) Efter bion gick vi och åt på den lilla mysiga Italienska restaurangen Prego. På Prego serverar de brödet i bruna papperspåsar. Ekologiskt, personligt och mycket gott, I like!

Jag hade önskat mig i födelsedagspresent att få äta frukost i lugn och ro, och det fick jag. På bilden ser ni en trettioårig utvilad småbarnsmor som njuter av dagens första cappuccino.


När man checkar in på Torni frågar de om man vill ha ett rum som är inrett i art deco stil eller jugend. Vi valde jugend och på bilden kan ni se en liten glimt från vårt "jugend-badrum".

Nu önskar jag er alla en riktigt skön helg och tänker samtidigt passa på att tacka min älskade man som gjorde min 30 års-dag till en härlig dag och ett vackert minne. Tack!

Stor kram, Sofia

4 kommentarer:

  1. Ihana minilomanen!! Onnea vielä. :)

    SvaraRadera
  2. Grattis i efterskott på födelsedagen från mej också!

    SvaraRadera
  3. Ihanan päivän ja yllärin oli miehesi järkännyt sinulle <3

    SvaraRadera