söndag 14 mars 2010

On a happy day




God morgon!

Idag firar vi Tildes första Tilde namnsdag! Grattis Tilde! Tilde har fått ett litet paket och hon tyckte väldigt mycket om pappret och bandet som gåvan var packad i:)

Jag funderar ganska mycket på vilka traditioner jag vill att Tilde ska växa upp med. Jag vill att det ska finnas vissa saker som hör ihop med till exempel födelsedagar och namnsdagar. Därför blev jag så glad när jag hittade en liten flaggstång med en flagga i tyg i leksaksbutiken i Gamla stan. Den lilla flaggan är perfekt att ha på brickan på bemärkelsedagarna, tycker jag. Flaggan kommer från Maileg. Känner ni igen er med dessa traditionstankar?

Här ska det drickas namnsdagskaffe nu. Ha en god fortsättning på söndagen!

Kram, Sofia

3 kommentarer:

  1. Ja visst är flaggan toppen! Den fick vara med vid vårt morgonmålsbord idag också bara för att det var en glad dag (och så råkade den vara sprillans ny också så vi måste ju testa den). "Happy Day flag" tolkar jag att får användas fast varje dag, förutsatt att det är en glad dag förstås.:) Men till bemärkelsedagar, javisst!

    Grattis söta Tilde på namnsdagen! Och tack för senast och även för... ähum byxlånet. Och så syntes hon dagen till ära i tidningen också...

    SvaraRadera
  2. Massor med grattisar till Tilde på första namnsdagen, o inofficiella födisen :-) Kramar från oss alla

    SvaraRadera
  3. Tilde tackar för gratulationerna!

    Kram till er!

    SvaraRadera