fredag 19 mars 2010

Duvgrå påskägg




Hallo fredag!

Idag är det två veckor till påsk! När det är påsk vill jag pryda hemmet med björkris och vackra påskägg (måste erkänna att jag är väldigt svag för påskägg). Igår sökte jag efter påsk-inspiration på nätet och hittade två bilder på Lisbeth Dahls underbara pastelliga påskägg. Finfina och lite galna med kristallerna tycker jag! Nåja, var på loppisrunda igår, hittade ingenting och hade nästan gett upp hoppet om att göra några fynd. Började klä på Tilde ytterkläderna när jag plötsligt ser två duvgrå ensamma påskägg i glas på en hylla bredvid mig. Mitt hjärta började dunka, kan det vara....och ja, det var två små påskägg från Lisbeth Dahl som väntade på mig! Jag blev så glad!

Nu vet ni historien om mina två underbara duvgrå påskägg i glas som jag kommer att vårda varsamt i fortsättningen. När påsken är förbi kommer jag att packa in dem i ett vackert rosa silkespapper...

Sätter också in en bild på de vackra stolarna som ser ut som härliga påskägg runt bordet! Tycker att det ser ganska snyggt ut med de olika mönstren på stolarna. Det ser så ihop plockat ut, ni vet så där som man gör när det kommer gäster och men tar en stol från sovrummet och en från tamburen och en från hjälpköket, men ändå så uttänkt ut. I like! Bilden kommer från Car möbel.

Ha det så bra och en riktigt skön helg!

Kram, Sofia

2 kommentarer:

  1. Du har nog otrolig loppisflax du! (Gissade nästan att klänningen kom från Lindex. :)) Vackra bilder igen!
    Trevlig helg!

    SvaraRadera
  2. Kan inte förstå att jag hade sådan tur att jag råkade hitta påskäggen...tack för de snälla orden!

    Sofia

    SvaraRadera