fredag 22 januari 2010

Hemma hos oss



God morgon!

Här är nykomlingen i vårt hem. Tycker att det är ett så vackert gammalt skåp. Skåpet har stått på många olika ställen, bl.a på sommarstället i Pellinge, i min brors bostad i Helsingfors och nu hos oss. Det är meningen att det skall flytta upp till Tildes rum sedan när hennes rum är klart, men än så länge så får det stå här intill matbordet. Jag förvarar Tildes leksaker, böcker och min kära symaskin där. Gillar när alla saker har sin egen plats, det är så mycket lättare att hålla ordning då.

Det är ett ganska litet skåp så man kan bra ha vackra saker på det. Jag har nu ett lapptäcke, en ljusslinga och Tildes lilla ljusröda trumma där. Trumman är så söt och den fick Tilde av en snäll tomte på julen.

Snart kommer det mer bilder från Lilla Tildes hem.

Mysig helg!

Kram, Sofia

3 kommentarer:

  1. Hejsan!! Jag fick igår veta av din "gumor" att du skapat en egen blogg, va roligt!! :) Jätte fina bilder från ert hem samt på Tilde. Jag skall sätta din blogg till min blogg lista. Jag har oxå för en tid sedan öppnat en blogg, det är egentligen ganska kul även om ingen ännu har hittat min blogg... :)
    Kram, Pi

    SvaraRadera
  2. Hej Pi!

    Roligt att du tycker om bilderna och att du sätter Lilla Tildes hem på din blogglista! Vad heter din blogg?

    Ha en bra dag!

    Sofia

    SvaraRadera
  3. Hej igen!
    Bloggen heter Hallkulla.

    Ha det så bra!!

    SvaraRadera